Zasady udanej współpracy z biurem księgowym

Korzystanie z usług biura księgowego jest bardzo wygodne, dlatego też cieszy się ono dużą popularnością. Takie usługi wybierają zarówno mali przedsiębiorcy, jak i duże, znane firmy. Żeby wzajemne stosunki układały się pomyślnie, konieczne jest przestrzeganie kilku podstawowych norm. Sprawdź w artykule, jakie są najważniejsze zasady udanej współpracy z biurem księgowym.

Czego można oczekiwać od biura księgowego?

Jedną z najważniejszych kwestii jest możliwość szybkiego kontaktu. Priorytetem jest to, żeby klient w razie jakichkolwiek wątpliwości wiedział z kim może porozmawiać. Dzięki temu możliwe jest wyjaśnianie wątpliwości natury prawnej czy podatkowej na bieżąco. Osoba wyznaczona do kontaktu powinna być dyspozycyjna i w miarę możliwości reagować na telefony czy wiadomości mailowe.

Istotną kwestią jest ustalenie, czy klient oczekuje od biura tylko prowadzenia księgowości czy będzie korzystał z szerszego zakresu usług. Niektóre biura księgowe mają w swojej ofercie dodatkowe usługi, jak np. Zarządzanie Biznes Finanse. Na początku współpracy warto także sprecyzować zakres obowiązków biura księgowego oraz określić dokładne zasady współpracy. Większość z nich zostanie zapisana w umowie.

Jak współpracować z biurem księgowym?

Po podpisaniu umowy z biurem także klient powinien wywiązywać się ze swoich zobowiązań, aby współpraca mogła przebiegać sprawnie i efektywnie. Nawet najlepsze biuro księgowe nie będzie w stanie odpowiednio wykonywać swoich obowiązków bez współpracy z klientem.

Przede wszystkim istotne jest systematyczne oraz terminowe dostarczanie wszystkich wymaganych dokumentów. Nieregularne przekazywanie dokumentacji znacząco utrudnia prace księgowe i może utrudniać wywiązywanie się z terminów. Dokumenty, które są dostarczane w ostatniej chwili będą wymagały przyspieszonej pracy, co może przyczynić się do mniejszej uwagi i powodować ryzyko pomyłki.

Bardzo istotne jest także to, aby wszelkie przekazywane dokumenty były przez klienta sprawdzone oraz kompletne. Nie powinno brakować żadnych stron, najlepiej jeśli dokumentacja jest także odpowiednio pogrupowana. Jeżeli we współpracy z biurem pojawiają się jakieś wątpliwości, najlepiej jest wyjaśniać je na bieżąco.

To w jaki sposób będą one dostarczane do biura warto ustalić przy podpisywaniu umowy. W przypadku, gdy klient nie dysponuje dostateczną ilością czasu warto pomyśleć o wyznaczeniu pełnomocnika. Osoba, która zostanie uprawniona do działania w imieniu klienta będzie mogła np. dostarczać odpowiednie dokumenty do firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *