Jakie typy eventów najlepiej nadają się do ekspozycji logo firmowego?

Logo jest najbardziej podstawowym, niezbędnym elementem identyfikacji marki. Jeżeli Twoja firma dorobiła się właśnie pierwszego loga lub zmieniła je na nowe, zapewne zastanawiasz się, jak najskuteczniej je wypromować. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest udział w tłumnie odwiedzanych eventach. Do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia, jaki typ imprez i jakie materiały reklamowe będą do tego celu najlepsze.

Firma szukająca imprezy, na której będzie mogła przeprowadzić skuteczną promocję własnego logotypu, ma do wyboru dwie możliwości: sponsoring lub organizacja własnego eventu.

Nic nie przebije siły promocyjnej piłki nożnej

Najlepszym sposobem dotarcia z przekazem marketingowym do potencjalnych klientów jest sponsoring sportowy. Najlepiej sprzedającym sportem jest, bez cienia wątpliwości, piłka nożna. Na to, aby umieścić swoje logo na koszulce Roberta Lewandowskiego, stać tylko gigantów. Jednak na flagi na maszty, które będą powiewać przy wejściu na stadion w mieście wojewódzkim, może pozwolić sobie każda firma średniej wielkości. 

Boiska i stadiony to dogodne miejsca do umieszczenia banerów reklamowych, do rozstawienia namiotów firmowych i skydancerów, a także do wyznaczania tras przy użyciu winderów. Każda z wymienionych konstrukcji reklamowych doskonale nadaje się do promocji logotypu. Jeżeli uda się skojarzyć logo i markę ze zwycięskim meczem, biegiem czy inną udaną rywalizacją sportową, to jest duża szansa, że zapadną one głęboko w pamięć kibiców i samych zawodników.

Kultura masowa jest dobrym sprzedawcą

Nie tylko sportowe, ale także kulturalne imprezy masowe stwarzają dobre warunki do promocji logo firmy. Decyzje zakupowe oparte są na emocjach, a działania artystyczne budzą bardzo silne, zazwyczaj pozytywne emocje. Najlepsze do zaistnienia z przekazem marketingowym są koncerty gwiazd muzyki rozrywkowej. Jednak umieszczenie banera pod sceną na koncercie wykonawcy światowego formatu, to znacząca pozycja w budżecie reklamowym większości firm. Koszty wejścia w rolę sponsora generalnego trasy koncertowej lub finansowania festiwalu mogą sięgać milionowych kwot.

Jeżeli działasz lokalnie, to doskonałym miejscem promocji będą obchody świąt miejskich, a także lokalne festiwale i festyny rodzinne. Korzyści z obecności na takich imprezach mogą być naprawdę duże, przy relatywnie niewielkim zaangażowaniu finansowym. Na imprezach plenerowych niezbędne są namioty firmowe. Dają schronienie przed słońcem i deszczem, ale mają też duży potencjał jako konstrukcje reklamowe: doskonale zaprezentuje się na nich logo czy hasło promocyjne. Dobrym dodatkiem do namiotów i prostym sposobem wzmocnienia siły przekazu są windery reklamowe (flagi plażowe). Interesująca forma, znaczne rozmiary i ruch obrotowy pod naporem wiatru sprawiają, że flagi plażowe przyciągają uwagę nawet z dużej odległości. Rozpięta na elastycznym maszcie tkanina jest bardzo dobrą lokalizacją dla logotypu, nazwy firmy czy hasła reklamowego. 

Udział w imprezach branżowych to konieczność

Promocja logo i marki nie może być nastawiona wyłącznie na potencjalnych klientów, ale powinna uwzględniać także firmy o podobnym profilu działalności. Uczestnictwo w targach i innych imprezach branżowych to sposób na zaprezentowanie się na tle konkurencji – manifestacja obecności i podkreślenie potencjału firmy. To również okazja do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi, do śledzenia najnowszych rozwiązań i ważnych trendów rynkowych.

Jeżeli impreza branżowa odbywa się w przystosowanych do tego halach targowych, to bardzo skuteczną formą promocji logo będą ścianki reklamowe. Pod tym pojęciem kryją się proste ścianki mobilne, ścianki pop-up i ścianki SEG. Można je wykorzystywać jako dużą powierzchnię reklamową, ale też w roli wygodnego, mobilnego tła do fotografowania ważnych gości i spotkań. Różnicę pomiędzy tymi dwoma strategiami wyjaśnia przedstawicielka producenta ścianek reklamowych DisplayPlanet: – W pierwszym wariancie oddziaływanie logo na odbiorców ogranicza się do czasu trwania eventu. Natomiast wpływ logotypów utrwalonych na fotografiach i materiałach wideo jest praktycznie nieograniczony w czasie. Każde wyświetlenie zdjęcia czy odtworzenie filmu będzie promocją logo firmy, które łatwo zapada w pamięć odbiorców. Wystarczy zadbać o to, aby na zdjęciu znalazły się osoby lub przedmioty, które wzbudzają emocje i ciekawość, aby zapewnić swojemu logotypowi bardzo skuteczną i praktycznie darmową promocję. 

Jak wybrać optymalny rodzaj imprezy promocyjnej?

Na zakończenie warto wspomnieć, że przy wyborze eventu do promocji logo firmowego ograniczeniem nie jest wyłącznie budżet. Bardzo ważną kwestią jest dopasowanie typu imprezy do charakteru działalności firmy oraz oferowanych przez nią towarów lub usług. Firmy, które kierują swoją ofertę do bardzo szerokiego grona odbiorców, mają znacznie szerszy wybór. Im bardziej wyprofilowana i niszowa jest oferta, tym firma musi staranniej dobierać imprezy, na których chce promować swoje logo.

Towarzystwa ubezpieczeniowe, banki czy producenci piwa i wody mineralnej mogą reklamować się na każdym typie imprezy: od bicia rekordu Guinnessa po koncert muzyki poważnej. Natomiast reklamowanie się wydawcy książek naukowych na koncercie muzyki disco polo nie jest przykładem optymalnego wyboru eventu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *